Výmena a reklamácia

VÝMENA A REKLAMÁCIA 

Platné pre internetový obchod www.ralvon.sk
Účinnosť od: 7. 11. 2025


1. Úvodné ustanovenia
Tento dokument upravuje podmienky výmeny a reklamácie tovaru zakúpeného
prostredníctvom e-shopu www.ralvon.sk, prevádzkovaného spoločnosťou:
RALVON s. r. o.
Tehelná 1527/33, 085 01 Bardejov
IČO: 56969554 | DIČ: 2122529662 | IČ DPH: SK2122529662
Zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Prešov, oddiel Sro, vložka 50027/P
E-mail: info@ralvon.sk | Telefón: 0915 905 335


2. Výmena tovaru
Zákazník má právo požiadať o výmenu tovaru zakúpeného prostredníctvom e-shopu do 14
dní od jeho prevzatia, ak tovar nebol nosený, poškodený alebo použitý.
Podmienky výmeny:
- Tovar musí byť v pôvodnom obale, s neporušenými visačkami a bez známok používania.
- Náklady na doručenie tovaru späť predávajúcemu znáša zákazník.
- Predávajúci uhradí dopravu nového tovaru pri prvej výmene bez poplatku, pri ďalšej
výmene sa účtuje poštovné 4,50 €.


Postup:
1. Kontaktujte nás e-mailom na info@ralvon.sk s predmetom Výmena tovaru.
2. Uveďte číslo objednávky, kód a veľkosť tovaru, o ktorý žiadate výmenu.
3. Po potvrdení od nás odošlite tovar na adresu: RALVON s. r. o., Tehelná 1527/33, 085 01
Bardejov.
3. Reklamácia tovaru
Zodpovednosť za vady
Predávajúci zodpovedá za vady tovaru, ktoré existujú pri prevzatí alebo sa prejavia počas
záručnej doby.
Záručná doba je:
- 24 mesiacov pre spotrebiteľov,
- 12 mesiacov pre podnikateľov (B2B).


Záruka sa nevzťahuje na:
- poškodenie vzniknuté nesprávnym používaním, úpravou alebo opotrebovaním,
- poškodenie spôsobené neodbornou manipuláciou alebo nedostatočnou údržbou,
- zmeny vlastností tovaru v dôsledku jeho bežného používania.
Uplatnenie reklamácie
Reklamáciu je možné uplatniť:
- e-mailom na adrese info@ralvon.sk, alebo poštou zaslaním tovaru spolu s popisom vady a dokladom o kúpe na adresu: RALVON s. r.
o., Tehelná 1527/33, 085 01 Bardejov.

K zásielke priložte:
- číslo objednávky alebo faktúry,
- popis vady,
- návrh spôsobu riešenia (oprava, výmena, zľava, vrátenie ceny).
Predávajúci odporúča tovar zaslať ako poistenú zásielku bez dobierky.
Postup vybavenia reklamácie
- Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie e-mailom.
- Spôsob vybavenia reklamácie určí ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných
dní.
- Reklamácia bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia.
Spôsoby vybavenia reklamácie:
- oprava tovaru,
- výmena tovaru,
- primeraná zľava z ceny,
- vrátenie kúpnej ceny.
Po vybavení reklamácie zákazník dostane písomné potvrdenie o výsledku reklamácie e-
mailom alebo spolu s tovarom.


4. Náklady a riziko prepravy
Pri reklamácii uznanej ako oprávnená hradí náklady na prepravu predávajúci.
V prípade neoprávnenej reklamácie môže byť účtované prepravné späť kupujúcemu.
Zákazník nesie zodpovednosť za to, že reklamovaný tovar je počas prepravy riadne
zabalený a chránený.


5. Alternatívne riešenie sporov (ARS)
Ak zákazník nie je spokojný s vybavením reklamácie, môže sa obrátiť na predávajúceho so
žiadosťou o nápravu.
Ak predávajúci neodpovie do 30 dní, má zákazník právo podať návrh na začatie
alternatívneho riešenia sporu na:
Slovenská obchodná inšpekcia
Prievozská 32, P.O. BOX 5, 820 07 Bratislava 27
Web: www.soi.sk
alebo použiť online platformu EÚ: https://ec.europa.eu/consumers/odr


6. Záverečné ustanovenia
Tento dokument je verejne prístupný na webovej stránke www.ralvon.sk a tvorí
neoddeliteľnú súčasť obchodných podmienok.
Predávajúci si vyhradzuje právo tento dokument meniť v súlade s platnou legislatívou.
© 2025 RALVON s. r. o. – www.ralvon.sk

Vytvořil Shoptet | Design Shoptak.cz